اندیشه 14

به خانه خدمتگزار خود خوش آمدید .

اندیشه 14

به خانه خدمتگزار خود خوش آمدید .

این خانه قصد خدمات فرهنگی و آموزشی دارد التماس دعا
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۶، ۱۱:۰۱ - ABOLFAZL :.
    موافقم
  • ۱۹ فروردين ۹۶، ۱۸:۱۱ - ABOLFAZL :.
    قشنگه

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۴۷ ق.ظ

صبر

گاهی وقتها صبر ارزنده ترین چیزی است که می توانی به آن تکیه کنی .
و تحمل شرایط می تواند روزنه ای به سوی نقطه امید باشد.
گر دو روزی دور دوران بر مراد تو نرفت   دائماً یکسان نباشد حال دوران غم مخور
هر ناکامی می توانند سرآغاز حرکت جدیدی برای پیروزی باشد .
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۰:۴۷
رستم فاریابی
يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۵:۱۴ ب.ظ

کمی بخند

گزارش ایسنا، این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با حضور در میان نوجوانان و جوانان گروه‌های جهادی، انتقاداتی را نسبت به رییس جمهور فعلی و دولت یازدهم وارد کرد و در بخشی از سخنان خود گفت: مگر پیاده‌رو حمام مردانه و زنانه است که در آن دیوار بکشیم. 

حامیان قالیباف از پیش از ورود او به سر دادن شعار پرداخته بودند و شعارهایی همچون: "هم خوشگلی هم بوری، حتما رییس جمهوری"، "قالیباف جهادگر، حمایتت می‌کنیم"، "حی علی خیر العمل، خوش‌آمدی مرد عمل"، "روحانی حیا کن، مملکت رو رها کن"، "مدیران از همه جا بی‌خبر، نمی‌خواهیم"، "آنکه زده تو دهن کارگر، نمی‌خواهیم"، "اختلاس، نمی‌خواهیم"، "دور دور نصف شب توی لاس وگاس نمی‌خواهیم"، "تخلیه خزانه برای خرید ایرباس، نمی‌خواهیم"، "دولت 4 درصدی نمی‌خواهیم"، "فدات بشم امام رضا، رییس جمهوری که نباشه مشهدی نمی‌خواهیم"، "سیاست خارجی ترسو و پاپیونی، نمی‌خواهیم"،"زانو زدن توسط وزیرمون پیش امیر کویت، نمی‌خواهیم"، "کابینه‌ای که پاش باشه لب گور نمی‌خواهیم"، "وزیری که داد بزنه بی‌شعور، نمی‌خواهیم"، مدیران از همه جا بی‌خبر، نمی‌خواهیم"، "دولت حاجی بازاری، نمی‌خواهیم"، "دولت حرف و شعار نمی‌خواهیم"، "مسئول سرمایه‌دار نمی‌خواهیم"، "وزیری که داره هفت هشت کار نمی‌خواهیم" و... سر می‌دادند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۷:۱۴
رستم فاریابی
شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲ ب.ظ

رای فرد

رای دادن چند دقیقه است ولی آثارش در زمان می ماند

 

رای دادن در انتخابات نشانه  موجودیت . هویت و شخصیت افراد است . رای دادن حق فرد است در ایجاد جامعه مطابق اندیشه خود و تکلیف فرد است نسبت به سرنوشت خود وجامعه . حضور در رای گیری یک فریضه است . اگر به سرنوشت خود وجامعه و آیندگان علاقه مندیم . اما به چه کسی رای دهیم بستگی دارد اولا  به اندیشه فرد. کسی که نزدیکتر است به اندیشه سیاسی و فرهنگی و اجتماعی فرد  ثانیا سطح تقاضای فرد: تقاضا و خواسته در افراد متفا وتند هر فردی متناسب با خواسته خود به کسی که فکر می کند بهتر می تواند خواسته هایش را برآورده سازد متمایل تر است  ولی یک نکته حائز اهمیت است و آن اینکه کسی که برای بلند شدن وحرکت کردن دست بر زانوی خویش می گذارد قابل اعتماد تر است تا کسی که تقاضای گرفتن دستش را دارند. (متکی بودن به پتانسیلهای خودی و درونی )ودر  گذشته او از بد اخلاقی های سیاسی و فرهنگی واقتصادی  کمتر وجود داشته باشد .کسی که حاضراست خود را بر دیگران مقدم بدارد این اندیشه همواره مد نظرش در دوران مدیریتش خواهد بود و قابل اعتماد نخواهد بود .مطابق ارزشها و هنجارهای پذیرفته شده جامعه حرکت کند و به آسانی از آنها عدول نکند .

و هر ارزش یا  قانونی را بخاطر آن ارزش و قانون به آن احترام بگذارد و هر جایگاهی را بخاطر همان جایگاه ارزش قائل شود نه سفارش دوستان و همین دوستان از وی چهره و فرد بی ارزشی تربیت خواهند کردد .قانون صرف قانون بودن خوب نه تفسیر منافعی از آن.

و بخاطر داشته باشیم اگر معتقد به معاد هستیم از علت رای دادن ما به افراد سوال می شود چون با رای خود در فساد و جرایم فرد سهیم می شویم همچنین در عظمت دین وکشور با او شرکیم  ودر تشخیص درست اجر خود را خواهی داشت و هرچه بیشتر در معرفی تلاش کنی اجرت بیشتراست  و اگر به معاد اعتقاد نداریم  به وجود وجدان آگاهیم که اگر بخاطر عدم شناخت صحیح و با توصیه دیگران رای دهیم و آسیبی به جامعه و کشور وارد شود به عذاب وجدان مبتلا می شویم . و وجدان محکمه ایست که نیاز به قاضی  ندارد واگر  با رای ما گشایشی در زندگی افراد و رشد کشور حاصل شود ما هم بواسطه انتخاب او به خود می بالیم و از انتخاب خود لذت می بریم

تبلیغات هست . توصیه دوستان هست .فکر گشایش مادی برای خود هست . خشنودی و تلقین حزب وجناح هست و لی بدان عذاب وجدان هم پس از مدتی هست . تنها آنچه مهم است خودمان به نتیجه برسیم که برایش حجت و دلیل دارم اصل است

سخن آخر- مطابق آموزه های دینی کسی که آخرت خود را فدای دنیای خود می کند  نادان است و نادان تر از او کسی است که آخرت خود را فدای دنیای دیگران می کند .  اندکی تامل  اندکی با خدا خلوت کردن  می توتند انتخاب برتر را نشان دهد . والامروا علیکم 23/2/96

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۲:۰۲
رستم فاریابی
چهارشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۴:۲۹ ب.ظ

روشنگری اندیشه

هشدارنامه احمد توکلی/آقای روحانی به کجا میروید؟

 به گزارش الف متن کامل نامه احمد توکلی به شرح زیر است :


بسم الله الرحمن الرحیم

مَا أَکْثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَار
چه بسیار است عبرتها و چه اندک است عبرت گرفتن – علی علیه السلام
 
ملت شریف ایران

این روزها حوادثی رخ میدهد و مواضعی از دوم مقام رسمی کشور سر میزند که انسان میماند به امام و شهداء چه بگوید! از روزهای نخست تبلیغات انتخاباتی به آقای روحانی برادرانه تذکر دادم که چون شما نامزدی هستید که در عین حال رئیس جمهور مستقر است، اگر به مصالح ملی مقید باشید، نمی توانید هر حرفی را بزنید. مقصودم از هر حرفی خطاب به سایر نامزدها بود. متاسفانه وی نه تنها به این تذکر توجهی نکرد که هیچ، حالا میبینیم در هیئت یک اپوریسیون تیغ به روی نظام جمهوری اسلامی میکشد! کاش ما نبودیم و این استحاله ها را نمی دیدیم.

به عبارات زیر که آقای رئیس جمهور در سخنرانی خود در همدان، ارومیه و کرمانشاه ایراد کرده است نگاهی بیاندازید (به نقل از خبرگزاری ها):

- اگر شما جوانان در خانه بنشینید، بدانید که در پیاده رو های ما هم دیوار خواهد بود. آنها می خواستند پیاده روی زنانه و مردانه ایجاد کنند، همانطور که در محل کارشان بخشنامه تفکیک جنسیتی را ایجاد کردند.
- اردیبهشت 96 هم یکبار دیگر مردم ایران اعلام می‌کنند آنهایی که در طول 38 سال فقط اعدام و زندان بلد بودند، را قبول ندارند.

- منطق شما ممنوع کردن است و چیز دیگری ندارید. منطق شما هوچی بازی است و چیز دیگری ندارید.

- ما انحصارگرایان را نمی خواهیم. ما آنهایی که پشت میز نشسته اند و حکم صادر کرده اند، نمی خواهیم.

- می خواهند ناامنی را به کشور بازگرداند و می خواهند آرامش منطقه را برهم بزنند.

- شما آنها را نمی شناسید من آنها را می شناسم.

- بدانید همه آنهایی که امروز آمده اند و می خواهند قدرت را بگیرند در 4 سال اخیر می خواستند شبکه های اجتماعی را فیلتر کنند.

- شما از آزادی حرف نزنید، آزادی خجالت می کشد.

از آزادی انتقاد و بیان سخن می گویند. یا للعجب! همانها که زبان ها را بریدند و دهان ها رو دوختند!این سخنان را رئیس جمهوری با حرارت بیان می کند، که در مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید سوگند یاد کرده است که «از هرگونه خودکامگی بپرهیزد و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است، حمایت کند».
این سخنان را رئیس جمهوری با حرارت بیان می کند که 28 سال تمام، از مهر 1368 تا کنون دبیر شورای عالی امنیت ملی و عضو یا رئیس آن بوده است و ذیل مصوبات مرتبط با امنیت کشور را امضا و ابلاغ کرده و قبل از آن نیز در مناصب متعدد تقنینی،‌ اجرایی، نظامی و امنیتی مسئولیت داشته است.

به آقای روحانی باید گفت :

اگر شما راست بگویید، با آن سابقه سطوح بالای امنیتی، در خیر و شر کارکرد نظام در بالاترین سطح شریک هستید و نمی توانید مدعی کسی باشید و اگر این سخنان تهمت و توهینی بیش نباشد-که چنین است- که برای جلب رأی مخالفان نظام بر زبان جاری میکنید، وای به حال شما!

شما که با این سخنان بخش عظیمی از مردم را طرفدار نامزدهایی با آن ویژگی ها میشمارید، حرمت مردم را رعایت کرده اید؟ در این صورت جنابعالی رئیسِ "جمهور" هستید؟ این است پاسداشت جمهوریت و مردمسالاری؟ 

اگر امام بود و یا مدارا و حلم رهبری نبود، شما جرئت تیغ کشیدن بر روی نظام را داشتید؟

آقای روحانی، شما، و مشاوران شما که چنین جملاتی را در ذهن و زبان شما قرار داده اند، به این امید واهی که صدارتتان تداوم یابد باید بدانید که:اولا: ضرر این سخنان، برای عاقبت شما به مراتب بیشتر از نفع کوتاه مدت احتمالی آن برای جنابعالی خواهد بود و شما را در آغاز مسیری قرار خواهد داد که برخی از پیشنیان با همین تصور در آن قدم گذاشته اند، مسیری که بیش از آنکه خوشنامی و عاقبت بخیری برایشان داشته باشد بدعاقبتی و بدنامی را برایشان رقم زد. یکی از شرایط تدبیر و رفتار عقلایی، محاسبه منطقی هزینه و فایده است. در هزینه و فایده این سخنان و اقدامات بیاندیشید.

ثانیا: فضای کشور را در مسیری قرار خواهد داد که بوی فتنه و آتش از آن به مشام می رسد. خودکامگی برای جلب رای،‌ نباید به قیمت رقیب هراسی، دیو و دلبرنمایی،‌ احساساتی کردن جوانان و طرفداران و برانگیختن نفرت نسبت به رقیبان و طرفداران آن ها، و در نهایت به جان هم انداختن توده های مردم تمام شود. هزینه کردن از سرمایه اجتماعی کشور برای پیش برد منافع فردی، خطایی نابخشودنی است که در سال 1388 عده ای با وعده های مردم فریبانه و عده ای دیگر با طغیان در مقابل قانون و نظام به آن دست زدند و زخمی را ایجاد کردند که آثار آن به زحمت در حال بهبود است. مگر در آن انتخابات نامزدی که رئیس جمهور بود چه حرفی می زد که شما این روزها نزده اید. از جمله سیاستمداران بدعاقبتی نباشید که نه تنها مانع ترمیم این زخم می شوند که بر آن خنجری دیگر می زنند.

ثالثا: به دلیل مناصب متعدد شما از اول انقلاب تاکنون، هرگونه اظهار نظر خلاف واقع شما در مورد سیاست های دفاعی و قضایی کشور در گذشته در مبارزه با داعش های داخلی، منافقین کوردلی که سال ها پیش از آنکه داعش به آتش زدن و مثله کردن روی بیاورد، در این راه پیش قدم شدند و پوست سر مردم کوچه و بازار را در حالی که زنده بودند، میکندند؛ و هرگونه اظهار نظر خلاف واقع شما در امور بین المللی، که منافع نظامی و تجاری خود را در آتش افروزی و بمباران ملل بی دفاع و کم دفاع به بهانه های مجعول دنبال می کنند، می تواند به عنوان گواهی نظام علیه خودش توسط معاندان ایران استفاده شود و زمینه ساز محدودیت ها و اقدامات جدید علیه این نظام و مردم مظلوم شود؛ چرا که این سخنان را رئیس جمهور مستقر ابراز میکند!!

ملت شریف ایران!

هشیار باشید! کسی که امروز ملت را برخلاف مصلحت مسلم عمومی و دستور رهبری، به دو قطب متخاصم تقسیم میکند و با زیر سئوال بردن تمام تاریخ انقلاب زمینه فتنه را فراهم می سازد، و تمام مخالفان خود را طرد و نفی می نماید، و خط امام و رهبری را نادیده میگیرد، قوه قضاییه، سپاه و نیروهای انقلابی غیرمتمایل به خویش را بیراهه و خود را راه نجات میخواند، در فرض پیروزی در انتخابات، چگونه میتواند کشور را اداره کند؟

این انتخابات فرصتی بود برای احیاء اصلاح طلبان وفادار به نظام و وظن خواه ولی با این روش فرصت مذکور ازبین میرود. به خواهران و برادران اصلاح طلبی که با تمام قوا در صحنه حمایت از آقای روحانی به میدان آمده اند عرض میکنم، باید وظیفه دینی و ملی خویش بدانید که از ادامه این روند جلوگیری کنید وگرنه در تمام مظالمی که احتمالا در اثر آن پیدا شود سهیم و شریک هستید.     

به آقای روحانی هم میگویم، فاین تذهبون؟ از راهی که در پیش گرفته اید بازگردید که این راه برای شما در دنیا و آخرت جز خذلان و برای ملت و نظام، جز خسارت در پی نخواهد داشت. ردای ریاست جمهوری،‌ ولو با تمسک به چنین رفتاری حاصل شود،  حتی اگر بداخلاقی احتمالی رقبا، شما را به افتادن در چنین دامی وسوسه کند، به خسارات آن نمی ارزد.

من آن چه شرط بلاغ است با تو میگویم      تو خواه از سخنم پند گیر خواه ملال

خدمتگزار و خیرخواه ملت شریف ایران
- احمد توکلی
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۶:۲۹
رستم فاریابی
سه شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۵:۲۴ ب.ظ

انتخاب عاقلانه

ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیر ما بانفسهم

خداوند سرنوشت هیچ قومی راتغییر نمی دهد مگر آن قوم خود اقدام به تغییر و اصلاح امور خود کنند .

به هر شیوه رای حمع کردن مغایر فرهنگ ملی ایرانی اسلامی  است .انتخابات ریاست جمهوری 96

چهره واقعی برخی از افراد و جریانها را روشن تر ساخت . آنچه را بر زبان می آید واز  درون آنها

تراوش می کند نثار رقیب می کنند . از کسانی که ادعای اولا ایرانی بودن وثانیا مسلمان بودن  و

 ثالثا با سواد وبا فرهنگ بودن پذیرفته نیست . ولی از یک نکته نباید غافل شد صاحبان ثروت

وقدرت چون منافع خود را به خطر می بینند همه اعوان وانصار خود را به همت می طلبند و از

 همه روشهای غیر اخلاقی و غیر ملی ومذهبی در جهت حفظ موقعیت و ثروت وقدرت خود بهره

می گیرند . حال کسانی که حق انتخاب دارند باید آینده نگر ومدبر باشند که سرنوشت دنیوی و حیات

آخروی خود را به چه کسانی می سپارند .کسانی که برای رسیدن به قدرت و ثروت و همه چیز فدا

می کنند نمی توانند نگهبان و خدمتگزار خوبی برای ملت و کشور باشند . همیشه بین بد و بدتر عقل

حکم به انتخاب به بد می دهد قسم به  آنچه احترام براش قائلید به کسی رای دهید که  در  بزنگاه شما

و حیثیت و کشور شما را تقدیم به دشمن شما  نکند . و شما را فقط نردبان پیروزی خود نداند بلکه به

شما هم فکر کند وبه شما حداقل احترام بگذارد .و نماینده اخلاق و منش ایرانی اسلامی باشد . ما

نکوهش می کردیم رفتار انتخاباتی کاندیدای ریاست جمهموری امریکا را که اخلاق را رعایت نمی

کنند . حال در کشور ما هم برخی گروه ها اخلاق امریکایی ( ماکیاولی )دارند . عرض بنده رای

دهنده باید عاقل باشد.  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۷:۲۴
رستم فاریابی
سه شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۴۱ ق.ظ

نامه سرگشاده



بنام خدا
نامه سرگشاده آقای پرویز شیخ طادی

آقای روحانی ما یکبار با خون استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را خریدیم ... پس دوباره آنرا به ما نفروشید ... مارا تهدید نکنید ..ما ازجنگ نمی‌ترسیم .. ما از شیعه لیبرال می‌ترسیم .. ما را از داعش ، عربستان و آمریکا و روسیه نترسانید. ما ازسرمایه داری افسارگسیخته سی ساله می‌ترسیم.. ما ازآن خودی ..ازآن رییس ..ازآن خودی که روی آنتن زنده بین المللی رمز مداخله و تفرقه را اعلام میکند می‌ترسیم.. ما ازآن خودی که روی آنتن زنده و درسطح جهانی اعلام می‌کند ای ملت از آمریکا بترسید و به من رای دهید می‌ترسیم.. از کسانی که علنی و با شجاعت آدرس نقاط ضعف وطنش را می‌دهد می‌ترسیم.. ما از نامحرم می‌ترسیم آقا .. ما ازدولتی که براحتی سرش کلاه می‌رود می‌ترسیم .. ما ازکسانی که برای غارت بیت المال گردنه احد را به دشمن واگذار می‌کنند می‌ترسیم ..

آقایان فروشنده ما باخون خود و پدران و مادران و خواهرانمان استقلال را یکبار برای همیشه خریدیم و پس نمی‌دهیم..

آقایی‌که ملت خودت را تهدید می‌کنی اگر به من رای ندید آزادی را ازدست می‌دهید .. ما با خون‌مان سال 57 آزادی را یکبار برای همیشه خریدیم و به هیچ قیمتی به هیچ احدی پس نخواهیم داد ..

آقای فروشنده قانون اساسی فروشی نیست .. قبلا به قیمت گزاف خریدیم پس فقط اجرا کن.

آقای فروشنده امنیت را به ما نفروش که توو نامست مدیون خون حافظانش هستی..

آقای فروشنده مملکت صاحب دارد ؛ فروشی نیست ..نه به فرانسه و نه به آمریکا و هیچ قدرت دیگری..

ما را از کنسرت نترسانید که کلیدش نزد جوانان ماست . ما را از دولت هشت ساله نترسانید که پای منبر شما بزرگ شدند .. به‌فرمان شما کوی دانشگاه و قتل‌های زنجیره ای را آموختند .. آشوب‌های 88 به‌فرمان شما رخ داد .. توصیه تحریم و فشار توسط شما به غرب صادر شد نه من و أمثال من ..

آقایان فروشنده تاریخ سخنرانی‌ها و روزنامه ها و فیلم‌ها و دیدارهایتان با فشار دادن یک دکمه کف دست مردمه ...

آقایان کاسب ؟ تجارت و کاسبی حلال راه و رسم داره !! غارت و اختلاس کاسبی نیست .. مکاسب که خوندید ؟ ! غارت اطلاعات عمرانی و تجاری توش نبود؟؟ !!!!!! قاچاق توش نبود ؟؟ !!!

اقایان فروشنده ؛ مصدق در یک کشور اشغال شده نفت رو ملی می‌کنه اونوقت شما در ملی ماندن صنعت هسته ای بومی این ملت با این قدرت دفاعی بین‌ظیر افتضاح ببار آوردید .. یک تار موی مصدق شرف داره به تمام یک دولت بزدل محافظه کار ..

دهنتونو سیمان گرفتن و همه جاتون دوربین گذاشتن .. مهر این ننگ تا ابد بر پیشانی شما درتاریخ ماند .

حالا من شمارا از واقعیاتی که نمیخواهید ببینید می‌ترسانم ..

شما روی بشکه باروت نشسته اید که مدتی‌ست روشن شده .. شما را از لشکرهای مملو از خشم و عقده در پشت دروازه های شهرهایتان ..پشت کاخهایتان ؛ همسایه دیوار بدیوار تجارتخانه هایتان میترسانم .. از میلیون‌ها پیرو جوان و کودک ورشکسته و آسیب دیده که درپی جرقه ای برای سوزاندن ترو خشک لحظه شماری می‌کنند می‌ترسانم ..

بترسید و بدانید زمانی که طوفان آید فرصت فرار ندارید .. همه راه ها بسته خواهد بود .. حتی مانند شاه به پلکان هواپیما هم نمی‌رسید .. هشدار اما خمینی را فراموش کردید ... بله اثری از شما نخواهد ماند تهدید حقیقی و واقعی این است نه نارضایتی انگلیس و آمریکا نه تهدید رییس جمهور درمانده فرانسه که همه ارکان دولتتان را لرزاند.. تهدید واقعی آشوب کور و سوزنده داخلی‌ست بفهههههههههههم ..

اقایان فروشنده که همه چیز در مکتب شما فروشیست ..با این‌همه جهل مذهبی و خودخواهی که شاهدش بودیم .. این کشتی را در اولین طوفان رها می‌کنید و الفرار ..

با این ترس و وحشتی که ما از شما دیدیم با اولین گلوله هرچه کلید به امانت دارید دودستی تقدیم متجاوز خواهید کرد .. برجام موشکی ..برجام رسمیت صهیونیستها ... برجام حقوق همجنس گرایی ... حقوق قاچاچیان ..حقوق جاسوسان .. کاپیتولاسیون ...

مگر پرواز آزادانه پهبادهای آمریکایی بر فراز آسمان همسایه های شرق و شمال و غرب کشورمان اسمش چیه ؟ مصونیت نظامی ؟.. مصونیت اعزام نیروهای نظامی و تجاوز به ناموس ملتها مثل ژاپن . برجام قطع یا محدود یت رابطه با کشورهایی که خوشایند کدخدا نیستند .. برجام واگذاری جزایر سه گانه ایران به اعراب .. مقدمات همه اینها مطرح شده ، تصادفی نیست که این روزها ازدهان برخی بیرون میزنه.

منش و سنت عقب نشینی غیر از این نیست ، آغازهمه عقب نشینیها خستگی از مبارزه با نفس است ..خسته شدن از دست و ترازوی علی است ،، از عدالت .

اقایان فروشنده .. شما دلال محبت و عاطفه دروغین هستید .. صداقت را بازی میکنید ؛ محبت و دلسوزی را بازی میکنید .. در منش شما همه چیز قابل معامله است .. حتی ناموس و مملکت ..

شما مرد ایستادن نیستید... هرچند آرزویش را دارید...مصلوب شدید ؛مصلوب نفس خود و اطرافیان شدید.. شما مرد تسلیم شیک و با پرستیژید ..

اگر بجای مخف‌یکاری و مصلحت قبیله ای و فامیلی عدالت قضایی حاکم بود الان شما و قبلی‌ها دربرابر ملت ایران محاکمه می‌شدید تا هیچ احدی حتی فکر خلاف هم به ذهنش خطور نکنه .

اقایان فروشنده .. که مدام از فقر ملت میگید وبا تظاهرو ترحم نداریش را به رخش میکشید .. شما از همه فقیرترید .. فقیر حقیقی شمایید که قدر ملت زحمت کش و جوانان شجاع و دلیرتان را نمیدانید ....

فقیر حقیقی شمایید که آخرت خود را به مشتی پول باد آورده برباد دادید ..

فقیر حقیقی شمایید که برای کسب رای نمایش شرم آوری روی صنه می آورید .. فقیر شمایید نه ملت چند هزار ساله و ازلی ایران .

ای پشیمانان لیبرال ..ای پشیمانان از ساده زیستی ؛ ای پشیمان شدگان از حکومت علی ... ای کسانی که برای رضای نفستان مدام در قرآن خدا بدنبال آیه تایید می‌گردید .. ای دربدران روایات و احادیث مجهول برای سرا و مرکب اشرافی ... این چرخ بارها و بارها هزاران هزار أمثال منو شما را زیر خاک برده و برنگردانده . بترسید از آن غبار تیره .. ریزگرد نیست .. گردباد خانه برانداز مظلومان است که لحظه بلحظه به شما نزدیک میشود .

ای مراجع ساکت .. ای آیت الله های خلوت گزیده ... ای حوزه های سربزیر و نجیب .. العجب .. العجب ..العجب ..
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۴۱
رستم فاریابی
دوشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۱۷ ق.ظ

نگاه رئیسی به آموزش وپرورش



در آستانه بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید مرتضی مطهری و در آستانه انتخاباتی حساس و سرنوشت‌ساز خداوند بزرگ را شاکرم که فرصتی فراهم آمد که از راستی، درستی، اخلاق، پاکدستی، خردورزی، دیانت و آزاداندیشی معلمان عرصه خطیر تعلیم و تربیت قدردانی کنم.

رئیسی در این پیام آورده است: همه ما می‌دانیم که متأسفانه آموزش و پرورش در ایران همواره مهجور بوده و ذیل مسائل اقتصادی و سیاسی نادیده گرفته شده است امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند درک جایگاه و نقش معلم به عنوان مهم‌ترین رکن در حفظ سلامت و تعالی آحاد جامعه و عامل تعیین‌کننده در مسیر رشد و پیشرفت آینده کشور هستیم.

این پیام تاکید کرده است: معلم نه‌تنها محوری‌ترین عامل نظام آموزش و پرورش، بلکه مهم‌ترین سرمایه و عامل تأثیرگذار بر پیشرفت همه‌جانبه، عزت و اقتدار ملی کشور در تمام عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پیام خود با تاکید بر اینکه به اعتقاد ما این معلمان‌اند که سرمایه و ذخیره کشوراند نه نجومی‌بگیران و ویژه‌خواران، تصریح کرده است:  وقتی قدرت خرید معلم پایین‌تر از عرف جامعه است، یعنی حرمت تعلیم و تربیت را نگه نداشته‌ایم. سهم 10 درصدی کنونی آموزش و پرورش از بودجه دولت به معنای اکتفا به حداقل‌ها، یعنی حیات نباتی آموزش و پرورش است.

در این پیام آمده است: ما نمی‌توانیم نهاد ریاست جمهور را زیباسازی کنیم در حالی که حدود 30 درصد از مدارس نیاز به نوسازی دارند. این یعنی اولویت ندادن به آموزش و پرورش. وقتی رئیس‌جمهور در جلسات شورای عالی آموزش و پرورش شرکت نمی‌کند، یعنی به آموزش و پرورش به اندازه‌ای که شایسته آن است، اعتنا نکرده است.

این پیام تصریح می‌کند: معلمان عزیز امروز در صحنه آموزش و پرورش دو نگاه با هم رقابت می‌کنند، یکی اولویت را تقویت آموزش دولتی با کیفیت می‌داند که در این مسیر از ظرفیت‌های غیردولتی و مردمی مانند حوزه‌ها، مساجد، بقاع و اوقاف و ثمن‌ها و خیرین استفاده می‌کند و دیگری به رهاسازی و تجاری‌سازی آموزش در پوشش خصوصی‌سازی می‌اندیشد، در حالی که کیفیت مدارس دولتی وخیم است. به جای تقویت این مدارس اهتمام دولت بر افزایش تعداد مدارس پولی بوده است، به نحوی که در سه سال گذشته تعداد مدارس مشهور به غیرانتفاعی 40 درصد رشد داشته است. توسعه مدارس بنگاهی و پولی شدن آموزش و درجه 2 و 3 شدن مدرسه دولتی در شأن نظام اسلامی نیست.

در پیام کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید شده است: دولت نباید آینده دانش‌آموز را بفروشد تا امروز خودش را بخرد.

این پیام می‌افزاید: به جای اینکه دست در جیب مردم کنیم، باید همت اصلی‌مان ارتقای کیفیت مدارس دولتی به‌ویژه در مناطق محروم باشد.

در این پیام اشاره شده است: حق دانش‌آموز امروز و سازنده آینده ایران برخورداری از آموزشی است که در آن خلاقیت او کشته نمی‌شود. اخلاق نهادینه می‌شود و استعدادهایش هدر نمی‌رود.

در پیام حجت‌الاسلام رئیسی ضمن مبنا قرار دادن منزلت و کرامت معلمان تاکید شده است: دولت کار و کرامت بر اجرای موارد ذیل به عنوان بخشی از وظایف و مسئولیت خود در حوزه آموزش و پرورش تکیه دارد:

* رفع کلیه اشکال تحقیر، تبعیض و نگاه‌های ترحم‌آمیز به معلم با به‌کارگیری حداکثری ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی و قانونی کشور

* زمینه‌سازی و تمهید الزامات لازم برای اجرای سریع و بهینه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

* اقدام عملی جهت عادلانه شدن حقوق و تسهیلات معلمان از طریق اجرای دقیق و هوشمندانه نظام رتبه‌بندی معلمان

* ارتقای واقعی سطح معیشت و قدرت خرید معلمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به‌گونه‌ای که هیچ معلمی در کشور برای گذراندن زندگی نیازمند به شغل دوم نباشد

*‌ ایجاد ثبات و وحدت رویه در وزارت آموزش و پرورش از طریق شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران، انتصابات غیرحزبی و مشارکت واقعی معلمان در فرایند تصمیم‌سازی

* ارتقای واقعی جایگاه مدرسه به عنوان مدرسه زندگی و کانون امنیت، رشد، آرامش و نشاط معلمان و دانش‌آموزان

* انتخاب شایسته‌ترین‌ها برای مدیریت مدارس و اعتماد به آنها و سپردن تدبیر و درک تفاوت‌ها به مدیران و معلمان شایسته و استفاده از خلاقیت و درایت آنها برای اداره امور

* توجه به توانمندسازی معلمان و تسهیل شرایط ادامه تحصیل آنها با اصلاح قوانین و مقررات دست‌وپاگیر اداری

* ساماندهی به ساختار اقتصاد وزارت آموزش و پرورش هم از جهت افزایش منابع و هم از جهت بهینه‌سازی هزینه‌کرد

* مبارزه جدی و عملی با رانت‌خواری و فساد سیستمی با شناسایی، معرفی و کور نمودن گلوگاه‌های فساد در آموزش و پرورش

*‌ ایجاد شفافیت در منابع صندوق ذخیره فرهنگیان و احقاق حق صاحبان واقعی آن یعنی معلمان

امیدواریم به فضل و مدد الهی و به همت بلند شما در این آوردگاه سرنوشت‌ساز، توفیق این را بیابیم که در راستای احیای حقوق، منزلت و کرامت ذاتی معلم و ترویج اخلاق و منش معلمی و پاسداشت حقیقی مقام و حرمت معلمی گامی هرچند کوچک برداریم.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۹:۱۷
رستم فاریابی
چهارشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۱۵ ب.ظ

اندیشه ای دیگر

ان الله لا یغیر ما بقوم حتی لا یغیر ما  بانفسهم

خداوند  سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر آن قوم خود  نسبت به تغییر اقدام کنند

در آستانه انتخابات شورا های اسلامی و ریاست جمهوری نکاتی قابل تامل است که باید مورد توجه قرار گیرد .

اصولا ارزش هر فرهنگ و به تبع آن. مردم دارنده آن فرهنگ اندیشه است. و اندیشه همواره  برگرفته از اعتقادات مذهبی وسیاسی است که فرد طبق آموزه هایی  که فرا گرفته در ایجاد شده است و هراندیشه اهدافی دارد . وهمچنین خط ومشی برای نیل به اهداف . در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ابتدا با تاثر از انقلاب و اسلام  اندیشه مردم براساس افکارحضرت  امام (ره) شکل گرفت که هدف ارتقاءفرهنگ دینی و سیاسی برگرفته از تعالیم اسلام که تبیین کننده اش حضرت امام که براساس اآموزه های دینی وسیره بزرگان  بوده که می توان یک نوع بازگشت به خویشتن خویش در اسلام بود پس سالیانی که اسلام در محجوریت فرهنگ غرب و نماینده آن در ایران یعنی حکومت دست نشانده پهلوی بود . پس از ثبات وآرامش پس از انقلاب و متناسب به توطئه هایی که کشورهایی که با این انقلاب سازگار نبودند و برایش مشغله فکری و اهرمهای فشار برای نابودی یا حداقل تضعیف آن طراحی می شد .اندیشه هایی برگرفته از جانب رهبری نظام تدوین و برای مقابله با توطئه های دشمنان به اجرا در می امد . این اندیشه های هم براساس نیازهای سیاسی واقتصادی وفرهنگی بود .و کسانی هم بودند راهکارهایی برای برون رفت از آن شرایط طرح می کردند که ابتدا در قالب اندیشه چپ وراست در جامعه خود را نشان دادو هیچکدام قصد عبور از نظام را نداشتند بلکه  اندیشه خود را بهتر روش  برون رفت از مشکلات مطرح می کردند . و استفاده از الگوهای کشورهای دیگر جهت سروسامان دادن به اوضاع کشور توصیه می کردند به همین جهت گروها یی که متمایل به نسخه اقتصاد دولتی بودن و به نام چپ  وکسانی که به اجرای نسخه کشورهای اروپایی وامریکا داشتند به راست معروف شدند و در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری با هم رقابت می کردند و در جهت دست یافتن به ارکان حکومت در صدد حذف یکدیگر بودند . که با توجه نیاز شناسی جامعه اقدام به شعار وبرنامه هایی جهت به دست گرفتن قدرت استفاده  می کردند .و مردم نیز با اعتماد به برنامه ها به گروهی روی می آوردند از آن گروه که کاری برنمی آمد یا پاسخگوی نیازشان  که عموما اقتصادی وسیاسی و فرهنگی بود به گروه دیگر رو می آوردند این اندیشه ها به تدریج بروز رسانی شد .ودر قالب اصلاح طلب و اصولگرا نمود پیدا کرد و   رقابت اندیشه ای بسیار قوی تر شد .و هر دولتی که سرکار می آمد نیروهای وابسته به گروه رقیب را از جایگاه مدیریتی حذف و نیروهای وفادار به خود را جایگزین می کرد .اندیشه اصولگرادر شعار دادن  به دنیال رشد سیاسی وفرهنگی جامعه براساس الگوهای درونی  بود که براساس برداشتهای دینی و روشنگریهای رهبر ی شکل می گرفت.و لقب ارزشمدار را یدک می کشند هرچند دربین آنها گروه ها وافراد قدرتمند و شیفته قدرت نیز وجود دارد.و این اندیشه تلاش دارد خود را رهرو رهبر ی مطرح کند و وانمود کند مجری سیاستهای تدوین شده نظام و به دنبال ایجاد الگوی ایرانی اسلامی برای اداره کشور است و کمتر به استفاده از تجربیات کشورهای غیراسلامی متمایل هستند .که بیشتر این گروه ها را نیروهای مذهبی و معتقد به ارزشها تشکیل می دهد وهمیشه در راس دفاع از انقلاب قرار دارند بجز عده ای عاشقان قدرت وثروت که دراین اندیشه شکل گرفته بقیه انسانهای قابل اعتمادی هستند . و در مقابل اصلاح طلب ها برای پیشبرد اهداف و سروسامان دادن به اوضاع کشور به دنیال نظریه هایی عملی بقیه کشورها هستند و به دنبال رشد همه جانبه کشور براساس معیارهای خود که برگرفته از اندیشه سرمایه داری و نزدیکی به فرهنگ غربی است هرزمان قدرت گرفتند برای نزذیکی به فرهنگ غربی تلاش ردند و باصطلاح به دنبال تعامل با جهان آزاد هستند .که این اندیشه آنها در مغایرت با اصول تدوین شده نظام است وسعی می کنند بین این دو تعاملی ایجاد کنند .در بین آنها افراد غرب زده ای نیز وجود دارد که برای رابطه با غرب خصوصا امریکا بیقراری می کنند .  و برای به قدرت رسیدن به طرح شعارهای مردم پسند اقدام می می کنند . وبرای رسیدن به هدف کسب قدرت  از هیچ کوششی دریغ نمی کنند .و از هیچ راهی مضایقه نمی کنند.  ارزشها در قالب قانون نگاه می کنند و قبول دارند  . و گاهی هم قانون را دور می زنند تا به هدف برسند .و در عمل به توصیه های ارزشی  التزام چندانی ندارند. و به دنبال شیوه زندگی با رنگ وبوی اروپایی می باشند .دین و قانون  را تا جایی قبول دارند که منافع ثروتی وقدرتی  آنان را حفظ کند . بصورت تشکیلاتی عمل می کنند و از هر حربه ای برای کسب رای وکسب قدرت استفاده می کنند.و در امتیازهای ثروتی وقدرتی به همفکران خود توجه ویژه دارند  .و افراد وفادار آنها در جاهای مختلف کشور پیاده نظام آنها محسوب شده و شاید خیلی از آنها آشنایی چندانی از اهداف برنامه های آنان نداشته و فقط به استفاده برخی از امتیازات شهرستانی مثل وام و پست های رده پایین بهره مند می شوند .ولی غافلند این عدم اگاهی چه نتایج دزخشانی برای سردمداران آنها دارد.جایی که اکثریت اندیشه سازان کشور توجه به درون واستفاده از امکانات و نیروهای جوان برای پیشبرد اهداف توصیه می کنند . اینها همه اندیشه شان نزدیکی به غرب و نزدیکی به فرهنگ غربی است که در دوره دوران اصلاحات و دوره اخیر نمادی از این اندیشه است . کسانی مه به آموزه های دینی اندک آشنایی دارند آگاهند که انسان نباید به آنچه در جامعه اش می گذرد بی تفاوت باشد بلکه باید اندیشه هایی جهت تحقق اهداف وبرنامه هایی که به آموزه های دینی نزدیک ترند تقویت و حمایت کند و نسبت به اندیشه هایی که در مسیر آموزه های دینی نیستند جهت اصلاح آنان همت گمارد .خلاصه اینکه اگر از حاکمیت اصلاح طلبان راضی هستید باید بین خود وخدا حجت داشته باشید که به آنان رای میدهید . تفکرشان  مشهود است که به دنبال چه می گردند . گزینه که بنا به تشخیص خود ملاکهای رهبری را دارا می باشد انتخاب کنید تا به تشخیص خود عمل کرده باشی نه شانتاز صاحبان قدرت وثروت

واللامرو علیکم یا اخی


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۳:۱۵
رستم فاریابی