اندیشه 14

به خانه خدمتگزار خود خوش آمدید .

اندیشه 14

به خانه خدمتگزار خود خوش آمدید .

این خانه قصد خدمات فرهنگی و آموزشی دارد التماس دعا
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۶، ۱۱:۰۱ - ABOLFAZL :.
    موافقم
  • ۱۹ فروردين ۹۶، ۱۸:۱۱ - ABOLFAZL :.
    قشنگه

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۵ ب.ظ

نگاهی دیگر

تفکر خلاقانه

 

یک شرکت بزرگ قصد استخدام تنها یک نفر را داشت. بدین منظور آزمونی را برگزار کرد که تنها یک پرسش داشت

پرسش این بود : شما در یک شب طوفانی سرد در حال رانندگی از خیابانی هستید. از جلوی یک ایستگاه اتوبوس در حال عبور کردن هستید. سه نفر داخل ایستگاه منتظر اتوبوس هستند. یک پیرزن که در حال مرگ است. یک پزشک که قبلا جان شما را نجات داده و یک نفر که در رویاهایتان خیال ازدواج با او را دارید. شما می توانید تنها یکی از این سه نفر را برای سوار نمودن انتخاب کنید. کدامیک را انتخاب خواهید کرد؟ دلیل خود را بطور کامل شرح دهید.

پیرزن در حال مرگ است، شما باید او را نجات دهید هر چند او خیلی پیر است و به هر حال خواهد مرد. شما باید پزشک را سوار کنید زیرا او قبلا جان شما را نجات داده و این فرصتی است که می توانید جبران کنید. اما شاید هم بتوانید بعدا جبران کنید. شما باید شخص مورد علاقه تان را سوار کنید زیرا اگر این فرصت را از دست بدهید ممکن است هرگز قادر نباشید مثل او پیدا کنید

از دویست نفری که در این آزمون شرکت کردند، تنها یک نفر استخدام شد . او نوشته بود:

سوئیچ ماشین را به پزشک می دهم تا پیرزن را به بیمارستان برساند و خودم به همراه همسر رویاهایم زیر باران منتظر اتوبوس می مانیم.

 مسلما همه می پذیرند که پاسخ فوق بهترین پاسخ است اما هیچکس در ابتدا به این پاسخ فکر نمی کند. چرا؟ زیرا ما هرگز نمی خواهیم داشته ها و مزیت های خودمان را (ماشین) (قدرت) (موقعیت) از دست بدهیم. اگر قادر باشیم خودخواهی ها، محدودیت ها و مزیت های خود را از خود دور کرده یا ببخشیم گاهی اوقات می توانیم چیزهای بهتری به دست بیاوریم.

تحلیل فوق را می توانیم در یک چارچوب علمی تر نیز شرح دهیم:

در انواع رویکردهای تفکر، یکی از انواع تفکر خلاق، تفکر جانبی است که در مقابل تفکر عمودی یا سنتی قرار می گیرد. در تفکر سنتی فرد عمدتا از منطق، در چارچوب محدودیت های محیطی خود، استفاده می کند و قادر نمی گردد از زوایای دیگر، محیط و اوضاع اطراف خود را تحلیل کند. تفکر جانبی سعی می کند به افراد یاد دهد که در تفکر و حل مسائل، سنت شکنی کرده، محدودیت ها را کنار گذاشته و از زوایای دیگری و با ابزاری به غیر از منطق عددی و حسابی به مسائل نگاه کنند.

 در تحلیل فوق اشاره شد اگر قادر باشیم مزیت های خود را ببخشیم می توانیم چیزهای بهتری به دست بیاوریم. شاید خیلی از پاسخ دهندگان به این پرسش، قلبا رضایت داشته باشند که ماشین خود را ببخشند تا همسر رویاهای خود را به دست آورند. بنابراین چه چیزی باعث می شود نتوانند آن پاسخ خاص را ارائه کنند. دلیل آن این است که به صورت جانبی تفکر نمی کنند. یعنی محدودیت ها معمول را کنار نمی گذارند.

 اکثریت شرکت کنندگان خود را در این چارچوب می بینند که باید یک نفر را سوار کنند و از این زاویه که می توانند خود راننده نبوده و بیرون ماشین باشند، درباره پاسخ فکر نکرده اند


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۶ ، ۱۲:۰۵
رستم فاریابی
چهارشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۰۸:۳۷ ق.ظ

چونکه صد آمد نود هم پیش ماست

هوالحکیم العلیم

خطا  . اشتباه . گناه فعلی است  که بنا به دلایلی از فرد سرمیزند و از نظر قانون وشر ع  وافکار عمومی جامعه مورد تایید قرار نمی گیرد . که بموجب این عمل جرایم یا مجازاتهایی برای فرد در نظر گرفته می شود.و از نظر قانون وشرع وافکارعمومی هرکسی پاسخگوی عمل خویش است . ونص صریح قران نیز چنین است کسی بار گناه دیگری را به دوش نمی کشد . حال این افعالی اینگونه نامیده می شوند  و انواع واقسام گوناگون دارند . که قصد بررسی انواع جرایم یا گناه یا اشتباه را ندارم . اما از یکی از آنان نمی توان غافل شد شاید بتوان این مورد را جزء زیر بنایی ترین انجام این افعال قرار داد . که اگر بتوانیم آن را مطابق ارزشهای مورد قبول جامعه  تنظیم کنیم  هیچگاه از این افعال از فرد سر نمی زند که مورد خطاب قهر آلود قانون .شرع وافکار عمومی جامعه  قرار بگیرد . و از آن  می توان به انحراف نام برد  . وقتی که اندیشه از ارزشها رویگردان یا نسبت به آنها کم توجه شد سرمنشاء اعمالی می شود که از آنها به خطا .گناه .اشتباه نام برده می شوند .اندیشه که حاکم بر فکر و جهت دهنده عقل است با توجیهات خود بر عقل و فکر حتی احساس غالب می شود . وفرمان به انجام اعمالی می دهد که  که صفت های فوق  را با خود دارند . وچون شروع این اعمال نکوهیده از غفلت ودوری از ارزشها و علم به قوانین و شرع سرچشمه می گیرد پس راه اصلاع ودرمان نیز بازگشت به ارزشها و قوانین و شرع است . ومجازاتها یی که برای این افعال در نظر گرفته شده کمتر توانسته اصلاح اندیشه ای داشته باشد .اما امری که کمتر به آن توجه می شود چه سیر بررسی جرایم و اعمال مجازات متناسب با جرم قصه آگاهی دادن به این گونه افراد است که دچار این فعل شده اند .و ان هم آگاهی که منجر به اصلاح اندیشه شود نه اصلاح رفتار .اغلب  دنبال اصلاح رفتار بوده ایم  . غافل از اینکه این رفتار از اندیشه  تغذیه شده  که به اصلاح اندیشه کمتر توجه می شود . بزرگترین گناه فردمجرم در  هر جامعه ای  گناه اندیشه ای است . آنچه مهم است این مطلب را به نسل جوان گوشزد کرد که برای  انتخاب ورشد اندیشه مسیری را انتخاب کند که مطابق با ارزشها وقوانین وشرع باشد . . ودوستی می گفت  اگر میخواهی جلو میز قاضی بطور کلی چه قانون مجازات عمومی چه شرع وچه افکار  عمومی نایستی سعی کن پشت سر قانون مدون . شرع و عرف شرعی جامعه حرکت کن . ومسئولین اععم از قضایی یا سیاسی یا مذهبی طرحی را تدوین کنند و زمینه اجرایی آن را فراهم کنند که که در جریان جامعه پذیری انتقال ارزشهای قانونی شرعی و عرف شرعی  به نسل بعدی به نحوی صورت پذیرد که به اصلاح اندیشه صورت پذیرد نه اصلاح رفتارطبق ضرب المثل معروف چون که صد آمدنود هم پیش ماست .اندیشه زمینه ساز افعال فرد است .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۶ ، ۰۸:۳۷
رستم فاریابی
دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۸ ب.ظ

سرمایه

به نام خدا

 

سرمایه مفهومی است عام که به  معنی پشتوانه ایست که در امور مختلف کاربرد دارد . وبدون آن هیچ حرکت مثبت وموثر در رشد وتکامل انسان وجامعه  مقدور نیست . و به شکلهای مختلف خود را درزندگی جامعه انسانی نشان می دهد. در یک تقسیم بندی کلی آن را به مادی ومعنوی و اجتماعی تقسیم می کنند.هرکدام در جاهایی کاربرد دارد . و می توانند رابطه خوبی هم باهم داشته باشند وآنچه قابل تامل است حرکت در هر مسیری چه اقتصادی .اجتماعی . فرهنگی و معنوی  بدون سرمایه حرکتی ناموفق یا سخت  خواهد بود .که با توجه به اندیشه حاکم بر فرد هر کدام از موارد فوق دارای اولویت می باشند.در نظام سیاسی هر جامعه ای اداره کننده گان جز سرمایه های آن نظام سیاسی محسوب می شوند . هر فرد یا جامعه ای جهت رشد و بقاء وبالندگی ملزم به حفظ سرمایه ها در زمینه های مختلف است اما در هرنظام سیاسی متناسب به ایدئولوژی حاکم برآن نسبت به زیر بنا بودن یا روبنا بودن یکی از سرمایه های موجود در جامعه  تدبیر می کند .در جمهوری اسلامی ایران   دین وارزشهاو سرمایه های  دینی زیر بنا هستند و بقیه امور باید براساس زیر بنا تعریف شوند .در بین همه ارزشها و دستورات اسلامی  امامت و ولایت منتج از امامت بعنوان اساسی ترین سرمایه محسوب می شود .حال افراد جامعه اگر نسبت به این سرمایه بی توجه یا کوتاهی کنند بدون شک دچار خسران وضرر وزیان مادی ومعنوی می شوند. که نمونه ها ی تاریخی خود بیانگر اهمیت این موضوع است . که تاریخ اسلام وجوامع اسلامی پر است از حفظ سرمایه ولایت وامانت در دوره های مختلف و پیشرفتها یی که از این توجه نصیبشان شد و ضررهایی که بعلت عدم توجه به این اصل دچارشان شد .که پیدا کردن مصداق از وقت این مقال خارج است . از انجایی که تاریخ چراغ راه آینده است تدبر در حمایت یا عدم حمایت از ولایت امری لازم و واجب است . چون ولایت با علم ودرک و بصیرت  و شناخت از احکام اسلام ودستورات قران دچار خطا در زمان امامان معصوم هرگز نشده و در زمان غیبت شبیه ترین عملکرد را نسبت به سیره ائمه اطهاردر  شناخت حقیقت وحفظ  منافع  جامعه اسلامی خواهند داشت . ویک اصل مسلم هم وجود دارد اگر خداوند سرمایه ای را به قومی داد اگر از آن سرمایه به خوبی استفاده کردند . این سرمایه تداوم می یابد و اگر قدر ندانستند خداوند این سرمایه از آن قوم گرفته وبه قوم ودیگری عطا می کند که قدرشناس باشند. ودر جهان سنن الهی حاکم هستند وخداوند به هیچ قومی ضمانت نداده که هرکار کردند سنن الهی در مورد آنان اعمال نشود سنن الهی تغییر ناپذیرند و ربطی به زمان ومکان وقوم خاص ندارند خلاصه سخن اینکه ولایت فقیه در ایران یک سرمایه خدایی است . قدرش را بدانیم که اطاعت نکردن از دستورات ولایت فقیه خسران دنیوی و حسرت اخروی را به دنبال خواهد داشت . عبرت از گذشته وبصیرت زایی برای هر فرد جامعه از نیازهای ضروری وحیاتی است

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۶ ، ۱۲:۰۸
رستم فاریابی
چهارشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۷ ق.ظ

طرحی نو

در این خیابان قدم بزنید و تخفیف بگیرید!+ عکس

رکنا: پنل هایی در یکی از خیابان های لندن نصب شده که انرژی راه رفتن رهگذران را جمع آوری و به برق برای روشنایی خیابان تبدیل می کند. همچنین نیمکت هایی با قابلیت پاکسازی هوا در آن نصب شده اند.

خیابانی در یکی از مناطق شلوغ و پرتردد لندن اکنون به محلی آرام و حافظ محیط زیست تبدیل شده که با استفاده از انرژی گام های رهگذران برق مورد نیاز خیابان تامین می شود.
به عبارت دیگر این منطقه که در آن فروشگاه های خرده فروشی متعددی وجود دارد، به «نخستین خیابان هوشمند جهان» تبدیل شده است. در این طرح جدید علاوه بر مبارزه با آلودگی نوعی فناوری حافظ محیط زیست ترکیب شده است.

خیابانی در لندن
این خیابان که «برد» نام دارد در حوالی منطقه وست انداست. خیابان های اطراف برد شلوغ و پرتردد هستند به همین دلیل طراحان خیابان برد را طوری طراحی کرده اند تا رویای آرامش را به عابران تلقین کند. این خیابان با کفپوش هایی از شرکت Pavegen فرش شده که هنگام راه رفتن افراد روی آن انرژی تولید می کند.
هر یک از پانل های V۳ این خیابان قطری معادل ۵۰۰ میلیمتر دارد و می تواند گام های افراد را به ۵ وات انرژی تبدیل کند. همچنین خیابان برد با جمع آوری انرژی جنبشی رهگذران آن را به الکتریسیته تبدیل و برای روشنایی چراغ های خیابان و پخش موسیقی در خیابان استفاده می کند. باقیمانده انرژی نیز برای فعال کردن فرستنده های بلوتوث به کار می رود.
خیابانی در لندن
افرادی که در خیابان قدم می زنند می توانند با کمک تلفن هوشمند خود ببینند گامهای آنان چه میزان انرژی تولید می کند. درهمین راستا حتی اپلیکیشنی طراحی شده که با توجه به میزان و تعداد گام های فرد در خیابان به او تخفیف از مغازه های مختلف و کوپن خرید جایزه می دهد.
بلندگوهای کنار این مسیر نیز با پخش صدای پرندگان محیط را آرامتر می کنند.
همچنین شرکت Air Lab نیمکت های Clear Air Bench را در این مکان نصب کرده است. این نیمکت هوای پشت سر خود را به درون می کشد، گازهای آلاینده را از آن حذف می کند، سپس هوای پاک را دوباره به محیط برمی گرداند.


برگرفته شده از www.golyab.blog.ir
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۶ ، ۱۰:۴۷
رستم فاریابی
سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۴ ق.ظ

خفته را خفته کی کند بیدار

درچرخش ایام رنگهای جهان طبیعت عوض می شوند .و هر تغییر  در چهره طبیعت نمایان می شود  .و انسانها نیز گذر عمر خود را نظاره گرند  و مشغول  زندگی روز مره خود . هرکسی خود را به گونه ای سرگرم می کند و در مسیر حرکت عمر سرگرمیهایی برایش ایجاد می شود .و یا ناگوارایی برایش حادث می شود که سعی در خارج شدن بسلامت از این موقعیت را دارد . شاید احوال همه انسانها مثل هم باشد ولی در موقعیتهای متفاوت براساس شرایط و اقلیم زندگی و اندیشه های پذیرفته شده . مجموعه عواملی در شکل گیری اندیشه فرد در زندگی موثر است وهرکس براساس اندیشه خود زندگی می کند . ولو برای مدتی مجبور شود نقش بازی کند که این بازی گذراست .که در ایجاد اندیشه   خانواده و عوامل جامعه پذیری وی اعم از دوستان رسانه ها و محیط زندگی در آن موثرند .  در این مقال قصد ارزیابی اندیشه ها نیست  ولی در اجتماع انسانی برخورد اندیشه ها و رفتارها اجتناب ناپذیر است .این برخوردها اگر قانونمند نباشد مانعی در راه رشد وزندگی انسانهاست همه انسانها خواهان زندگی  سعادتمندند  که شامل سلامت حسمی و اندیشه ای آسوده و امکاناتی جهت رفع نیازها می باشند که در هر فرد با دیگران متفاوت است . شرایط جسمی و روحی افراد باهم فرق دارد. یک وجه مشترک دربین انسانها خودنمایی می کند وآن گذر ایام است و حرکت در مسیری است تقریبا سرنوشت همه انسانهاست  اما در این فاصله تفاوتها و سبک زندگی فردی شگل می گیرد  که این سبک برگرفته از اندیشه افراد است و اندیشه براساس جهان بینی اعلام گر  نیازها و رفع نیازهاست اندیشه راهنمایی است که از ایدوئولوژی تغذیه  می شود و اگر این تغذیه گر اندیشه سرمنشاء الهی داشته باشد سبک زندگی رنگ وبوی خدایی دارد. و بقیه رنگها که در افراد وجوامع انسانی به وفور نمایان است . اگر این سبک زندگی در طول مسیر هدایت الهی باشد سرانجامش می تواند خوشایند باشد .واگر در عرض مسیر الهی باشد نمی تواند باعث آرامش فکری افراد شود . وانتخاب حق انسانهاست. نیم نگاهی به جوامع و افراد انسانی  غرب بیاندازیم به سرخوردگی این نوع اندیشه  می توان پی برد در عین رفاهیات  اندیشه ای پریشان دارند و پریشانی اندیشه لذت زندگی وحیات را از انسان می گیرد .چون هدفهای مادی که هدفهای غربیهاست  قابل حصول هستند پس از آخرین هدف مادی فرد احساس پوچی کرده و همین امر باعث شده آمار  خودکشی را در این جوامع بالا باشد  . برای رسیده به اهداف مادی از همه راهها وروشها  استفاده می کنند  . عموما جوامع غربی در بی ثبات   کردن جوامع جهانی نقش کلیدی دارند . که امروز شاهد این قصه در جهان خصوصا جوامع اسلامی هستیم که سیاست آنها سلطه بر ذخایر جهانی است شاید یکی از موانع ای برای خود فکر کرده اند اندیشه اسلامی به همین جهت به دنبال تضعیف یا مها ر کردن آن هستند .از این قصه هم باعث جنگ بین مسلمانان می شوند در بین مسلمانان  تخم تفرقه می کارند وسود خود را از آنجا برداشت می کنند. فروش تجهیزات نظامی به کشورهای اسلامی سود جوامع غربی است  تضعیف تفکر اسلامی سود غربیهاست . آنچه زمینه را هموار کرده جهت رشد منافع غربیها بی بصیرتی خود مسلمانان است که ار رهنمودهای کتاب خدا فاصله گرفته و در زیر قدرت غربیها برای خود اسایش طلب می کنند. . واین همان هدف غرب است .واین نتیجه فرقه سازی های گذشته غرب است .علاوه  بر تفرقه مسلمانان .امروز ایجاد نیروی  جنگی است هدف دیگر آنان است تا هم منافع خود را حفظ کنند و هم به هدف سلطه برذخایر مسلمان دست یابند .  به اسم مسلمانان برای نابودی تفکر اسلامی تلاش مضاعفی را آغاز کرده اند و شاید کمتر کاری که می توان انجام داد روشنگری  و افشاگری سیاستهای غربی است تا به تدریج مسلمانان از خواب غفلت بیدار شده و جایگاه خود را در جهان هستی باور کنند .وهرچه دیرتر این اتفاق بیداری واقعی اسلامی  بیفتد  به همان اندازه جوامع اسلامی دچار خسارت جبران ناپذیر خواهند شد .و حال این نکته قابل تامل است ما بعنوان مسلمان  با توجه به توصیه های دینی در کجای این جریان قرار داریم . که ما در قبال آنچه می گذرد در جهان اسلام متناسب به اندیشه و حیطه قدرت خود مسئولیم . واین جمله امام در اوایل حرکت انقلابی به دوستان خود معنی پیدا می کند که که می فرمودند (در راه خدا به پاخیزید چه یک نفره یا دو نفره) به هرشکل  راه مبارزه با اندیشه های غیر خدایی ترا می خواند تا جواب شما چه باشد .رفاه طلبی و آسایش طلبی مسلمانان کار به دستشان خواهد داد. به یاد جمله مولا علی(ع) افتادم که میفرمایند . قریب به مضمون اگر حوادث جامعه افراد را از خواب غفلت بیدار نکند لگد دشمنان خواب را از آنان می گیرد . تا دشمنان خواب را ازما نگرفتند .با عمل وگفتار خود  باعث بیداری مسلمانان شویم .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۶ ، ۱۱:۲۴
رستم فاریابی
سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۰ ق.ظ

چربی سوز

خوردنی های چربی سوز


 اگر چربی شکم  دارید، می‌توانید از همان روش‌های کلی کاهش وزن برای آب کردن چربی شکم هم استفاده کنید.

داشتن چربی‌های شکم طبیعی است و به عبارتی بخشی از اندام طبیعی و سالم شما به حساب می‌آید، اما اگر شما چربی بالایی دارید، می‌توانید از همان روش‌های کلی که برای کاهش وزن به کار می‌بردید، برای آب کردن چربی شکم هم استفاده کنید، همچنین اگر عضلات این ناحیه را تقویت کنید و خاصیت ارتجاعی پوستتان را افزایش دهید، بهتر می‌توانید شکمتان را صاف کنید.چه مرد باشید و چه زن، چربی‌های دور شکم یکی از ریسک‌های ابتلا به بیماری‌های قلبی است و هر چقدر این چربی بیشتر باشد این ریسک بالاتر نیز می‌رود.

در ادامه راه‌های طبیعی و بسیار آسان برای آب کردن چربی‌های شکم و داشتن شکم و پهلو‌هایی صاف را به شما خواهیم گفت.

سیر

سیر را همراه با آبلیمو و آب گرم مخلوط کنید، زیرا سیر یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش چربی‌ها و کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب بدن است.

آبلیمو

آبلیمو را با آب ولرم مخلوط کرده و میل کنید این کار به هضم غذا کمک می‌کند و حرکات روده را بهبود می‌بخشد همچنین آبلیمو متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد، بنابراین گزینه مناسبی برای رفع چربی‌های دور شکم است به این ترکیب می‌توانید عسل نیز اضافه کنید.

کلم

کلم یک سم زدای قوی است و باعث کاهش چربی شکم و پهلو می شود همچنین لازم به ذکر است که سم زدایی اولین راه برای از بین بردن چربی‌های دور شکم است که کلم این هدف را به خوبی نشانه گیری می‌کند.[خوردنی های چربی سوز کدامند؟]  چای سبز

حتما زیاد درباره خواص چربی سوزی چای سبز شنیده اید؛ چای سبز دارای ترکیباتی است که با افزایش متابولیسم بدن، چربی‌ها را نابود می‌کند همچنین چای سبز یک منبع بی نظیر از آنتی اکسیدان‌های مفید است و شما می‌توانید با اضافه کردن آبلیمو به چای سبز چربی سوزی را 2 برابر کنید.

دارچین

دارچین کاهش دهنده چربی شکم و پهلو است و بهتر است آن را با عسل و آب گرم مخلوط کنید و با معده خالی بنوشید؛ این ترکیب در کاهش چربی‌های شکم معجزه خواهد کرد.

گشنیز

گشنیز یک داروی طبیعی عالی برای رفع نفخ معده است

خوردنی های چربی سوز کدامند؟

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۴۸

 اگر شما چربی شکم زیادی دارید، می‌توانید از همان روش‌های کلی کاهش وزن برای آب کردن چربی شکم هم استفاده کنید.

داشتن چربی‌های شکم طبیعی است و به عبارتی بخشی از اندام طبیعی و سالم شما به حساب می‌آید، اما اگر شما چربی بالایی دارید، می‌توانید از همان روش‌های کلی که برای کاهش وزن به کار می‌بردید، برای آب کردن چربی شکم هم استفاده کنید، همچنین اگر عضلات این ناحیه را تقویت کنید و خاصیت ارتجاعی پوستتان را افزایش دهید، بهتر می‌توانید شکمتان را صاف کنید.چه مرد باشید و چه زن، چربی‌های دور شکم یکی از ریسک‌های ابتلا به بیماری‌های قلبی است و هر چقدر این چربی بیشتر باشد این ریسک بالاتر نیز می‌رود.

در ادامه راه‌های طبیعی و بسیار آسان برای آب کردن چربی‌های شکم و داشتن شکم و پهلو‌هایی صاف را به شما خواهیم گفت.

سیر

سیر را همراه با آبلیمو و آب گرم مخلوط کنید، زیرا سیر یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش چربی‌ها و کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب بدن است.

آبلیمو

آبلیمو را با آب ولرم مخلوط کرده و میل کنید این کار به هضم غذا کمک می‌کند و حرکات روده را بهبود می‌بخشد همچنین آبلیمو متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد، بنابراین گزینه مناسبی برای رفع چربی‌های دور شکم است به این ترکیب می‌توانید عسل نیز اضافه کنید.

کلم

کلم یک سم زدای قوی است و باعث کاهش چربی شکم و پهلو می شود همچنین لازم به ذکر است که سم زدایی اولین راه برای از بین بردن چربی‌های دور شکم است که کلم این هدف را به خوبی نشانه گیری می‌کند.[خوردنی های چربی سوز کدامند؟]  چای سبز

حتما زیاد درباره خواص چربی سوزی چای سبز شنیده اید؛ چای سبز دارای ترکیباتی است که با افزایش متابولیسم بدن، چربی‌ها را نابود می‌کند همچنین چای سبز یک منبع بی نظیر از آنتی اکسیدان‌های مفید است و شما می‌توانید با اضافه کردن آبلیمو به چای سبز چربی سوزی را 2 برابر کنید.

دارچین

دارچین کاهش دهنده چربی شکم و پهلو است و بهتر است آن را با عسل و آب گرم مخلوط کنید و با معده خالی بنوشید؛ این ترکیب در کاهش چربی‌های شکم معجزه خواهد کرد.

گشنیز

گشنیز یک داروی طبیعی عالی برای رفع نفخ معده است

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۶ ، ۱۰:۱۰
رستم فاریابی